28. lokakuuta 2018

Uutinen Hanki Design Oy:n intranettiin

Hanki ja uudet tuulet!


Mari Mäkinen aloitti työskentelyn Hanki Design Oy:n uutena toimitusjohtajana tämän vuoden alussa. Hän on aloittanut toimet maltillisen, koko konsernia koskevan uudistumisen tapahtumiseksi. Hankea odottavat siis vielä tämän vuoden puolella uudet, raikkaat tuulet!

"Minulla on vahva halu kehittää tätä yritystä, samalla huomioiden kaikki sen työntekijät", Mäkinen kommentoi kysyttäessä tarvetta uudistumiselle.

"Mielestäni Hanki on mahtava yritys, jossa työskentelen suurella ylpeydellä, ja siksi koenkin, että on meidän kaikkien yhteinen tehtävä kehittää ja tehdä siitä entistäkin mahtavampi."

Mäkinen yhdessä muun johtoryhmän kanssa on aloittanut uudistustoimet suunnittelemalla Hangelle yhteisiä arvoja, joihin voidaan jatkossa peilata kaikkea yrityksen tapahtuvaa toimintaa. Suunnittelun tuloksena Hangen henki on saatu kiteytettyä kolmeen tärkeimmäksi koettuun arvoon. Nämä arvot ovat:

1. Jatkuva kehittyminen

2. Toisten kunnioittaminen

3. Vastuullisuus 

"Tässä on mielestämme kiteytettynä yrityksemme ydinsanoma", Mäkinen summaa. Mistä näissä arvoissa siis sitten oikein on kysymys?

"Niin, siihen haluaisimme oikeastaan vastuksen meidän työntekijöiltämme. Niiltä ihmisiltä, jotka tätä työtä tekevät, ja päivittäin panostavat yhteisen päämäärämme saavuttamiseksi. Oma näkemykseni arvoista on lyhyesti seuraavanlainen:"

"Jatkuva kehittyminen on eteenpäin pyrkimistä, sitä, ettei jämähdetä paikoilleen, vaan uskalletaan ottaa riskejä, ottaa käyttöön uusia toimintamalleja, sekä myöskin joskus epäonnistua, ja sitten oppia tekemistämme virheistä."

"Toisten kunnioittamisella haluamme viestiä siitä, kuinka kaikki olemme täällä töissä yhteisen tavoitteen johdosta. Haluamme antaa tukemme toinen toisillemme sekä arvostaa jokaisen henkilökohtaista työpanosta. Kannustetaan ja iloitaan onnistumisista yhdessä!"

"Vastuullisuus on vastuullisuutta sekä omasta itsestään, muista ympärillämme, kuten työkavereista ja asiakkaistamme. Mutta se on myös vastuullisuutta maapallosta. Tehdään töitä niin, että voimme olla ylpeitä siitä mitä teemme, samalla kantaen oman vastuumme toimistamme."

Mäkinen kuitenkin jatkaa vielä: "Mutta tämä on siis vain yhden pienen ihmisen näkemys. Mikä on sinun näkemyksesi? Yhdessä johtoryhmän kanssa haluaisimme kutsua sinut ja työkaverisi juhlimaan Hankea, eli meitä ja saavutuksiamme, sekä olemaan mukana ja vaikuttamassa uusiin arvoihimme ja työhön, jota teemme. Pyydämme sinua tuottamaan oman, muita innostavan ja innovatiivisen näkemyksesi näistä kolmesta arvosta. Mitä ne merkitsevät sinulle? Entä koko meidän konsernillemme? Miten arvot voisivat näkyä päivittäisessä työssä, entä pitemmän aikavälin tavoitteissamme? Kerää vaikkapa omasta työtiimistäsi joukkue, jonka kanssa kerrotte teidän näköisellänne tavalla, mitä ovat Jatkuva kehittyminen, Toisten kunnioittaminen sekä Vastuullisuus. Oli se sitten kuvin, videolla, näytellen tai vaikkapa musikaalimuodossa. Vain oikeastaan taivas on tässä rajana, sillä erilaisia näkemyksiä ja toteutustapoja on loputtomasti", Mäkinen vielä kiteyttää hymyillen arvoja koskevan keskustelun.

Hanki Design Oy:n yhteinen Arvo- Kick off järjestetään lauantaina 10.11. klo 18 alkaen pääkonttorin tiloissa. Tapahtumasta julkaistaan Hangen intrassa tarkempi aikataulu lähempänä tapahtumaa. Luvassa on kuitenkin muunmuassa yhteinen illallinen, jonka jälkeen on työntekijöiden mahdollisuus osallistua yhtiseen arvojen luomiseen Hangelle omalla innovatiivisella esityksellään. Oman tiimin voi ilmoittaa mukaan 9.11. mennessä viestintävastaava Suvi Säterille sähköpostitse osoitteeseen suvi.sateri@hanki.fi. Parhaan ja innovatiivisimman esityksen tuottajille on luvassa loistavia palkintoja!

"Toivomme, että tapahtumalla saamme aikaiseksi innokasta keskustelua yhteisten arvojen ympärille. Siksi kutsumme juuri sinut mukaan juhlimaan kanssamme. Ota mukaan itsesi, avoin asenne sekä tietysti se paras näkemys näistä arvoista! Tervetuloa pitämään hauskaa yhdessä, tehdään näistä loppuvuoden hyväntuulisimmat bileet!", toimitusjohtaja Mäkinen lisää vielä, mitäpä muuta, kuin iloisesti nauraen.

2 kommenttia:

  1. Otsikko toimii, ja sitaatit tuovat tekstin mukavasti lähelle lukijaa. Pienenä pulmana pidän sitä, että sitaatteja on näin runsaasti. Lisäksi monin paikoin virkerakenteet ovat pitkiä, ja lukijan on vaikea poimia kaikkein oleellisin sanoma. Vai olitko ajatellut, että uutinen on enemmän henkilökuvaus?

    Olet hyvin miettinyt myös visuaalisia ratkaisuja. Hiukan jalostamalla esim. lihavointia olisi voinut käyttää väliotsikoinnin tapaan, jolloin silmäily sujuisi vaivattomammin.

    Uutinen on aika pitkä, ja mitä ilmeisimmin luotat siihen, että lukija jaksaa loppuun saakka. Näinhän ei aina kuitenkaan käy. Vaarana on, että tärkeä tapahtumatieto jää kokonaan huomaamatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Kati ja Hanna!

      Olette (jälleen :D) niin oikeassa, sitaatteja tosiaan on liikaa, ja uutiseksi teksti on liian pitkä. Minulla on usein ongelma, kun haluaisin saada niin paljon sanotuksi, mutta pitäisi pitäytyä lyhyessä tekstissä. ;D

      Poista